Sim Miata Challenge – Barbagallo Raceway

Barbagallo Raceway to tor położy w miejscowości Neerabup w Australii, tor oficjalnie nazywał się Wanneroo Park, a pierwszy wyścig odbył się w marcu 1969 roku. Tor jest o długości prawie dwóch i pół kilometra, posiada siedem zakrętów: dwa lewe i pięć prawych. W roku 2020 tor powrócił do swojej dawnej nazwy Wanneroo Park, rok wcześniej została wymieniona powierzchnia toru na nową. W Assetto Corsa posiadamy tor z lat 2013-2014 na którym powierzchnia toru wymieniona została w roku 2004, a nazwa pozostała Barbagallo Raceway.

Trzecia runda Sim Miata Challenge rozegrała się w Australii do rywalizacji stanęło 40 zawodników w dwóch dywizjach. W pierwszej dywizji znalazło się 19 zawodników, a w drugiej 21. Udało mi się zakwalifikować do drugiej dywizji i to o niej opiszę większą cześć relacji.

Dywizja 1 wyniki pierwszego wyścigu

W pierwszym wyścigu niepokonany zostaje cały czas Alessio Attorresi, który start i finisz zakończył na pierwszym miejscu, na drugim miejscu znalazł się Dominik Płona który wyprzedził Mariusza Tworzydło finiszującego na trzeciej pozycji.

#NameTotal Race TimeBest Lap
1Alessio Attorresi00:21:56.66101:05.117
Tyre: H
2Dominik Plona00:22:02.09501:05.014
Tyre: H
3Mariusz Tworzydlo00:22:02.38301:05.046
Tyre: H
4Filip Pasula00:22:06.17801:05.115
Tyre: H
5Kamil Kostyra00:22:06.27201:05.235
Tyre: H
6Marek Wypychowski00:22:08.80701:05.226
Tyre: H
7Piotr Rakoski00:22:09.68301:05.144
Tyre: H
8Krzysztof Golik00:22:09.83201:05.120
Tyre: H
9Tomash Malycha00:22:11.89701:05.408
Tyre: H
10Mateusz Woskresinski00:22:12.95301:05.501
Tyre: H
11Mateusz Peczka00:22:13.24601:05.254
Tyre: H
12Michal Jarmulowicz00:22:13.53801:05.335
Tyre: H
13Bartosz Kropornicki00:22:18.14701:05.380
Tyre: H
14Jakub Dubienski00:22:20.45901:05.476
Tyre: H
15Pawel Antkowiak00:22:23.39801:05.315
Tyre: H
16Bartosz Babicz00:22:25.49501:05.250
Tyre: H
17Oskar Kosinski00:22:25.81601:05.482
Tyre: H
18Pawel Persona00:22:29.47501:05.354
Tyre: H
19Lukasz Koczar00:22:31.32201:05.641
Tyre: H

Wyścig drugi dywizji pierwszej

Drugi wyścig obfitował zdecydowanie mocniej w emocje, odwrócona pierwsze dziesiątka zawodników, próby wyprzedzania wolniejszych osób często skutkowały delikatnymi, ale też mocniejszymi kraksami. Alessio Attorresi który w pierwszym wyścigu zajął pierwsze miejsce, startując z dziesiątek pozycji przebił się do trzeciego miejsca. Przed nim był Mariusz Tworzydło na drugim miejscu, który w poprzednim wyścigu zajął trzecie miejsce. Dominik Płona w poprzednim wyścigu zajął drugą lokatę, a w tym uzyskał 6 miejsce. Zwycięzcą wyścigu drugiego został Marek Wypychowski, uzyskując najszybszy czas okrążenia wynoszącym 1:05.000.

#NameTotal Race TimeBest Lap
1Marek Wypychowski00:21:58.74601:05.000
Tyre: H
2Mariusz Tworzydlo00:22:04.57301:05.087
Tyre: H
3Alessio Attorresi00:22:06.45001:04.957
Tyre: H
4Filip Pasula00:22:09.05901:05.020
Tyre: H
5Krzysztof Golik00:22:09.71401:05.182
Tyre: H
6Dominik Plona00:22:10.35901:05.138
Tyre: H
7Kamil Kostyra00:22:10.79001:05.124
Tyre: H
8Mateusz Peczka00:22:11.09701:05.257
Tyre: H
9Piotr Rakoski00:22:12.94501:05.142
Tyre: H
10Bartosz Babicz00:22:14.42401:05.198
Tyre: H
11Pawel Persona00:22:19.30501:05.532
Tyre: H
12Tomash Malycha00:22:20.56801:05.693
Tyre: H
13Pawel Antkowiak00:22:20.59801:05.169
Tyre: H
14Bartosz Kropornicki00:22:20.73701:05.652
Tyre: H
15Jakub Dubienski00:22:22.56301:05.612
Tyre: H
16Mateusz Woskresinski00:22:23.66901:05.729
Tyre: H
17Lukasz Koczar00:22:25.41801:05.603
Tyre: H
18Michal Jarmulowicz00:22:25.72501:05.414
Tyre: H
19Oskar Kosinski00:22:26.39101:05.506
Tyre: H

Relacja ze ścigania się w drugiej dywizji

Swój start w pierwszej rundzie rozpoczynałem z 11 pozycji, szybko udało mi się awansować na ósmą pozycję na której jechałem do około połowy wyścigu, jednak nastąpił kontakt ze strony Jakuba Nowickiego przez co wyleciałem na pobocze tracąc kontrolę nad autem, powróciłem na asfalt jednak trakcja nie była wystarczająca na dobre ustawienie się na torze i otrzymałem kolejny strzał tym razem od Michała Szewczyka, który już skutkował mocnym uderzeniem w bandę oraz spadkiem na 15 pozycję. Powoli przeciskam się na 13 pozycję żeby finalnie na ostatnim okrążeniu awansować z 12 na 10 i zdobyć szanse na start z Pole Position. W pierwszym wyścigu wygrywa Tomasz Junde, na drugim miejscu finiszował Dawid Richter, a trzecie miejsce zajął Szymon Simon.

#NameTotal Race TimeBest Lap
1Tomasz Junde00:22:13.33301:05.521
Tyre: H
2Dawid Richter00:22:14.21401:05.714
Tyre: H
3Szymon Simon00:22:17.01301:05.580
Tyre: H
4Michal Adamski00:22:19.45601:05.564
Tyre: H
5Grzegorz Lenartowicz00:22:22.99801:05.706
Tyre: H
6Michal Szewczak00:22:25.18701:05.535
Tyre: H
7Lukasz Stepniewski00:22:26.54401:05.851
Tyre: H
8Jarek Zet00:22:33.91701:06.061
Tyre: H
9Jakub Nowicki00:22:34.67501:05.997
Tyre: H
10Lukasz Urbaniak00:22:41.06701:06.035
Tyre: H
11Piotr Burant00:22:45.71201:06.248
Tyre: H
12Jakub Terczynski00:22:46.48301:05.860
Tyre: H
13Alek Kozlowski00:22:49.26701:06.076
Tyre: H
14Lukasz Gaszewski00:22:50.70101:05.872
Tyre: H
15Mateusz Roj00:22:54.00101:06.066
Tyre: H
16Marcin Domanski00:22:32.58901:05.766
Tyre: H
17Tomasz Sosnowski00:23:12.09401:07.647
Tyre: H
18Pawel Grzeda00:20:08.58601:05.608
Tyre: H
19Alessandro Calderaro00:22:47.12901:06.035
Tyre: H
20Jakub Bukry00:19:40.55001:05.417
Tyre: H
21Michal Mikula00:08:21.30401:07.232
Tyre: H

Wyścig nie należał do najłatwiejszych, przez druga połowę wyścigu walczyłem z czasem w uszkodzonym samochodzie, żeby strata ósmego miejsca była jak najmniejsza, finalnie 10 pozycja jest bardzo zadowalająca dla mnie.

Drugi wyścig dywizji drugiej

Finisz na dziesiątym miejscu sprawił, że startowałem z Pole Position w drugim wyścigu, pierwszy zakręt poszedł bez problemu, na drugim miałem wrażenie, że wpadniemy na siebie ponownie w Jakuba Nowickiego przez co postanowiłem drugi zakręt wziąć od wewnętrznej, przez co niestety na wyjściu poleciałem za szeroko, wypadając na pobocze i tracąc kilka pozycji. Finalnie pierwsze okrążenie jechałem na szóstej pozycji. Swoją pozycje utrzymywałem aż do drugiej połowy wyścigu gdy awansowałem na czwarte miejsce dzięki kraksie Michała Szewczaka i Jakub Nowickiego. Odrabiałem straty do Łukasz Stępniewskiego, aż finalnie na minutę przed końcem wyścigu udało mi się objąć prowadzenie i skończyć wyścig na trzeciej pozycji. Zważywszy na popełniony błąd na pierwszym okrążeniu jestem bardzo zadowolony z finalnej pozycji, nie sądzę, żebym utrzymał tempo ucieczkowe przed Tomaszem Junde i Michałem Adamskim którzy zajęli pierwsze i drugie miejsce w wyścigu.

#NameTotal Race TimeBest Lap
1Tomasz Junde00:21:12.68001:05.470
Tyre: H
2Michal Adamski00:21:17.54701:05.808
Tyre: H
3Lukasz Urbaniak00:21:19.01901:05.701
Tyre: H
4Lukasz Stepniewski00:21:19.82401:05.984
Tyre: H
5Michal Szewczak00:21:20.47401:05.607
Tyre: H
6Lukasz Gaszewski00:21:22.87401:05.903
Tyre: H
7Jakub Nowicki00:21:24.52201:06.031
Tyre: H
8Szymon Simon00:21:24.87501:05.624
Tyre: H
9Alek Kozlowski00:21:30.06801:05.794
Tyre: H
10Grzegorz Lenartowicz00:21:31.86701:05.809
Tyre: H
11Jakub Bukry00:21:33.06501:05.664
Tyre: H
12Jarek Zet00:21:33.99301:06.030
Tyre: H
13Alessandro Calderaro00:21:34.42301:05.758
Tyre: H
14Dawid Richter00:21:36.54301:05.780
Tyre: H
15Michal Mikula00:21:39.30801:06.063
Tyre: H
16Jakub Terczynski00:21:43.76101:06.002
Tyre: H
17Mateusz Roj00:21:54.87101:06.031
Tyre: H
18Marcin Domanski00:21:55.49901:05.827
Tyre: H
19Piotr Burant00:22:02.84101:06.071
Tyre: H
20Tomasz Sosnowski00:22:16.68201:07.021
Tyre: H

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *