Relacja z IV SuperOES Tor Poznań 31.10.2020

Zapisy na SuperOES na Torze Poznań szybko zapełniły zakładane miejsca. Zapisało się ponad 130 osób z czego na tor dotarło trochę ponad setka ludzi. Frekwencja na torze była jedną z większych, szczególnie miło, było oglądać sesje gdy średnio co 15 sekund pojawiał się kolejny samochód, a ostatni przejazd nie następował za szybko.

Trudne warunki podczas treningów na SuperOES

Podczas SuperOES na zawodników podczas sesji treningowych czekały bardzo ciężkie warunki na torze. Temperatura była niska, tor był mokry po nocnych opadach deszczu, słońca na niebie nie było, przez co przesuszanie toru trwało dłużej niż normalnie.

Dzięki takim warunkom zawodnicy mogli podszkolić swoje umiejętności w jeździe na mokrym, a jak wiemy dobrego kierowce poznaje się po tym, jak radzi sobie podczas tych najtrudniejszych warunków.

Z biegiem czasu tor coraz bardziej przesychał, aż finalnie w większości odzyskał swoją normalną przyczepność.

Dominacja Fiatów Seicento w klasie 1 do 1150 cm3

Klasę do 1150cm3 zdominowały Fiaty Seicento, było też kilka Fiatów Cinquacento, oraz jedna pucharowa Kia Picanto pierwszej generacji.

Kia Picanto
Fiat Seicento
Fiat Seicento
Fiat Seicento

Najszybszym okazał się Jan Kubiak przejeżdżając Fiatem Cinquacento cztery przejazdy w czasie 9:35.42, na drugim miejscu dojechał Krzysztof Mencel ze stratą 1.23s jadąc Fiatem Seicento Sporting. Na miejscu trzecim znalazł się Artur Ryba także, w Fiacie Seicento z stratą 2.08s do Jana Kubiaka.

wyniki klasy 1
Klasyfikacja Klasy 1

Kia Picanto królem klasy 2 od 1151 cm3 do 1400 cm3

W klasie 2 do 1400cm3 dominację objęły pucharowe Kia Picanto III i II generacji, razem na 14 zawodników znalazło się aż 6 zawodników zasiadających w Picanto na liście w klasie 2.

Pierwsze miejsce należy do Nikodema Wierzbickiego jadącego Kia Picanto, który 4 przejazdy pokonał w czasie 9:08.21. Drugie miejsce zajął Jakub Szablewski także w Kia Picanto z czasem 9:10.28. Trzecie miejsce wywalczył Michał Ruciński z czasem 9:13.12 jadąc Hondą Civic.

Kia Picanto
Kia Picanto
Kia Picanto
Fiat Cinquacento
Klasyfikacja Klasa 2

Klasa 3 od 1401 cm3 do 1600 cm3 – klasa z największą selekcją samochodów

W klasie 3 występuje największa selekcja dostępnych samochodów którymi możemy startować. Przez bardzo ciasny zakres możliwej pojemności, który też nie jest bardzo popularny wśród producentów samochodów, ilość modeli aut którymi możemy wystartować jest bardzo ograniczony. Dlatego też ta klasa jest najmniej liczną, ale nie najwolniejszą!

Popularne samochody w tej klasie to Renault Twingo RS, Honda Civic z silnikim 1.6 oraz Citroen Saxo.

Twingo RS

Na pierwszym miejscu znalazł się kierowca Hondy Civic – Mateusz Dziurleja łamiąc 9 minut na sumie czasów z 4 przejazdów osiągając czas 8:59.78. Drugie miejsce także, że Hondzie Civic zajął Dawid Graczyk z czasem 9:05.18. Ostatnie miejsce na podium wywalczył Daniel Fils w Renault Clio RS z sumarycznym czasem 9:09.43.

Honda Civic
Citroen Saxo
Twingo RS
Citroen Saxo

Klasyfikacja klasa 3

Najpopularniejsza klasa 4 od 1601 cm3 do 2000 cm3

31 zawodników stanęło do rywalizacji o najszybszego kierowcę w samochodzie do 2 litrów pojemności. W klasie 3 dominują pod względem ilości samochody RWD producenta BMW, modele 318 IS. Jednak podium całe zostało zdobyte przez Hondy Civic.

Pierwsze miejsce w klasie 3 wygrał Mikołaj Jóźwiak z czasem 8:18.21, drugie należy do Michała Kolasińskiego z czasem 8:20.21, trzecie miejsce zajął Bartosz Krysmann z czasem 8:32.09.

BMW E30
Honda Civic
BMW E36
Honda Civic
BMW 318 IS
BMW 318 IS

Klasyfikacja klasy 4

Klasa 5 samochody z napędem na jedną oś o pojemności ponad 2 litrów

W tej klasie możemy obserwować jedne z ciekawszych i szybszych samochodów. Wyposażone w silniki o pojemności ponad 2 litrów.

W tej klasie pierwsze miejsce zajął Aleksander Żółtowski jadący w BMW E36 osiągając czas 8:14.20. Drugie miejsce w BMW M3 E46 zajął Tomasz Kasprzak z czasem 8:22.57. Podium zamknął Robert Grabarczyk z czasem 8:34.64 w Renault Megane RS.

BMW E36
BMW M3 E46
BMW 130i
Renault Megane RS
BMW 325 E36
klasyfikacja klasa 5

Klasa 6 – samochody z napędem na cztery koła i o pojemności ponad 2 litrów

W tej klasie możemy obserwować jedne z najszybszych samochodów ostatniego SuperOESu. Klasa zdecydowanie zdominowana przez Mitsubishi Lancer, jednak nie zabrakło kultowej Subaru Imprezy, Forda Focusa czy Nissana GTR.

Mitsubishi Lancer

Pierwsze miejsce zajął Jacek Sobczak w Lancerze Evo X osiągając czas 7:58.86, na drugim miejscu z stratą 16.21s także w Lancerze X znalazł się Waldemar Balcerek. Podium w Nissanie GTR zamknął Sławomir Miąsko z czasem 8:25.76.

Mitsubnishi Lancer
Lancer
Nissan GTR
Mitsubishi Lancer X
Ford Focus RS
Klasyfikacja Klasa 6

Podsumowanie IV SuperOESu

Cała impreza odbyła się bardzo dobrze, pomimo licznego grona chętnych osób i pokaźnej ilości zapisanych zawodników większość eventu odbyła się bez długotrwałych opóźnień. Po naprawieniu problemu z pomiarem czasu, grupy puszczane były płynnie i bez dodatkowych opóźnień. Wielkie gratulacje dla organizatorów za dopięcie wydarzenia do końca przy takiej ilości chętnych.

Zachęcam do obejrzenia pełnej galerii na naszym fanepagu z SuperOESu.

Jeśli nie ma Twojego zdjęcia, albo chcesz więcej zdjęć podczas jazdy wyślij maila na lukasz@rennsport.pl albo na facebooku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.